Gözden Kaçırmayın
CHP Balıkesir'de Kurban Bayramı Buluşması: Dayanışma ve Umut VurgusuKırsalda sağlığın sessiz kahramanları
Kepsut Belediye Başkanı İsmail Cankul, 12-18 Mayıs Hemşireler Haftası dolayısıyla belediye bünyesindeki Evde Sağlık Hizmetleri biriminde görev yapan sağlık personelini ziyaret etti. Ziyarette hemşirelerin haftası kutlanırken, kırsal mahallelerde sunulan kritik sağlık hizmetlerinin önemi vurgulandı.
Başkan Cankul, yaptığı açıklamada, "2014 yılından bu yana 63 kırsal ve 6 merkez mahallemizde hemşehrilerimize 7/24 pansuman, iğne, hastane randevuları ve birçok sağlık hizmetinde destek olarak gönüllere dokunan ekibimiz, büyük bir özveriyle görev yapmaya devam ediyor" dedi.
69 mahallede kesintisiz hizmet
Kepsut Belediyesi'nin Evde Sağlık Hizmetleri birimi, ilçeye bağlı toplam 69 mahallede hizmet veriyor. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Kepsut'un nüfusu 21.386 olarak kaydedilirken, nüfus yoğunluğunun daha çok merkez mahallelerde toplandığı biliniyor. Bu koşullarda kırsal mahallelerdeki sağlık hizmeti ihtiyacı daha da kritik önem taşıyor.
Başkan Cankul, "Bu hizmeti sadece bir görev değil, gönülden bir sorumluluk anlayışıyla yerine getiren değerli hemşirelerimize ve sağlık personelimize emekleri, fedakârlıkları ve samimi gayretleri için teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.
Hemşireliğin tarihsel önemi ve Kepsut'taki yansıması
Hemşireler Haftası, modern hemşireliğin kurucusu kabul edilen Florence Nightingale'in doğum günü olan 12 Mayıs'ta başlayarak tüm dünyada kutlanıyor. Sağlık sisteminin bel kemiği olan hemşireler, özellikle kırsal alanlarda temel sağlık hizmetlerinin ulaştırılmasında hayati rol oynuyor.
Kepsut'taki evde sağlık hizmetleri, yatağa bağımlı hastalar, çeşitli kronik hastalıklar ya da ameliyat sonrası ihtiyaçları nedeniyle sağlık kuruluşuna ulaşımda zorluklar yaşayan hastalara ev ortamında muayene, tetkik, tedavi ve rehabilitasyon hizmetleri sunuyor. Bu hizmet, özellikle yaşlı nüfusun ve hareket kısıtlılığı olan vatandaşların hayatını kolaylaştırıyor.
Başkan Cankul ziyaretin sonunda, "Hemşehrilerimizin sağlığını ve huzurunu her şeyin üzerinde tuttukları için kendilerini tebrik ediyorum. Bu vesileyle başta hemşirelerimiz olmak üzere tüm sağlık çalışanlarımızın Hemşireler Haftası'nı kutluyor, görevlerinde kolaylıklar diliyorum" şeklinde konuştu.







Yorumlar
Yorum Yap