Gözden Kaçırmayın
Büyükşehirden Arıcılara yüzde 100 Hibeli Fondan Kek DesteğiAyvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, Srebrenitsa Anneleri Derneği Başkanı Munira Subasic ve beraberindeki heyeti belediyede ağırladı. Ziyaret sırasında 1995 yılında Avrupa'nın ortasında yaşanan ve uluslararası mahkemelerde soykırım olarak tescil edilen acı olaylar ile devam eden adalet mücadelesi ele alındı. Başkan Ergin, yaptığı açıklamada Bosna halkının hafızasında derin izler bırakan bu trajedinin tanıkları olan annelerin mücadelesinin barış ve insan hakları açısından önemine dikkat çekti. Ziyaret kapsamında, beyaz masumiyeti, yeşil umudu ve 11 Temmuz'u simgeleyen 11 yapraklı Srebrenitsa Çiçeği protokol üyelerinin yakalarına takıldı. 1995 Temmuz'unda yaşanan ve Lahey'deki Uluslararası Ceza Mahkemesi kararlarıyla da belgelenen soykırımın üzerinden 31 yıl geçmesine rağmen, Srebrenitsa Anneleri'nin hafıza ve dayanışma alanı oluşturma çabaları sürüyor. Bu kapsamda, Ayvalık'ta geleneksel olarak düzenlenen Teferiç Şenlikleri içinde Anneler Günü'ne özel bir program hazırlandı. Srebrenitsa Anneleri, 10 Mayıs 2026 Pazar günü saat 14.30'da Küçükköy Camii avlusunda vatandaşlarla bir araya gelecek. Panelde, soykırımın unutulmaması ve adalet arayışının kuşaklar boyunca sürdürülmesi konuları işlenecek. Belediye Başkanı Mesut Ergin, tüm hemşehrilerini bu anlamlı buluşmaya davet etti.





Yorumlar
Yorum Yap